نکات مهم عکاسی با موبایل در خانه

عکاسی با موبایل، از مواردی است که انگار حالا بعد از مدت ها دوباره مد شده است! کمی قبل تر، همین سالهای گذشته و نه چندان دور، عکاسی محصول، عکاسی پرتره و هر عکس دیگری که مهم باشد، حتما با یک دوربین عکاسی دیجیتال گرفته میشد. عکس گرفتن با موبایل های بی کیفیت و دوربین های ساده، کار جذابی نبود زیرا خروجی های دوربین موبایل با خروجی دوربین دیجیتال بسیار متفاوت بود. اکنون اما شرایط متفاوت شده و با پیشرفته تر شدن گوشی های هوشمند، شما یک دوربین دیجیتال در دست دارید و گوشی هوشمند شما، دوربینتان است و به راحتی میتوانید عکاسی با موبایل در خانه را تجربه کنید در ادامه نکات و ترفند های عکاسی با موبایل از محصول را توضیح خواهیم داد.

آموزش عکاسی با موبایل

چند ترفند برای کیفیت عکاسی با موبایل

تمیز کردن لنز دوریبن

قسمت‌های مختلف گوشی موبایل نظیر لنز دوربین به مرور زمان تحت تاثیر گرد و خاک، چربی و اثر انگشت کثیف می‌شوند؛ از این‌رو کثیفی لنز دوربین از ورود نور به سنسور دوربین جلوگیری می‌کند و در نتیجه عکس با نقاط کدر، تار و لکه ایجاد خواهد شد.

2-ثابت نگه داشتن گوشی موبایل

هنگام عکاسی با موبایل به ویژه در نور کم یا شب، بی‌حرکت نگه داشتن گوشی به ثبت تصاویر باکیفیت‌تر کمک شایانی خواهد کرد؛ زیرا در این شرایط دوربین موبایل برای رسیدن نور کافی به سنسور از سرعت شاتر پایین‌تر استفاده خواهد کرد. برای ثابت نگه داشتن گوشی و جلوگیری از تاری تصویر باید گوشی موبایل را با دو دست محکم گرفته یا از تکیه‌گاه مناسب استفاده کنید. به‌طور کلی استفاده از سه پایه و زمان ‌سنج خودکار  (Self-Timer)به کاربران در ثبت عکس بهتر کمک خواهد کرد.

3- فوکوس و نوردهی را به صورت دستی تنظیم کنید.

دوربین‌های گوشی‌های هوشمند در مدت زمان کوتاهی مسیری طولانی را طی کرده اند و اکنون بیشتر گوشی‌ها به شما امکان کنترل فوکوس و نوردهی عکس را می‌دهند. اگر فوکوس دستی در دسترس باشد‌، معمولاً با ضربه زدن روی صفحه‌، در نقطه ای که می‌خواهید دوربین فوکوس شود‌، فعال می‌شود.
تنظیمات مربوط به برنامه دوربین تلفن خود را نیز بررسی کنید. اگر گزینه تشخیص چهره را پیدا کنید‌، به طور خودکار صورت‌ها مشخص می‌شود و به شما کمک می‌کند از عکس‌هایی با کیفیت بالاتر بهره ببرید
. سپس نوردهی یا میزان نور وارد شده به کادر وجود دارد. در برنامه پیش فرض دوربین آیفون، می‌توانید یک بار برای فوکوس ضربه بزنید‌، سپس نگه دارید و بکشید تا نوردهی تنظیم شود.

نوردهی به صورت دستی

4- هنگام عکاسی با موبایل از نور فلاش استفاده نکنید.

استفاده از نور فلاش گوشی باعث به وجود آمدن سایه های اضافی و بازتاب نور بر تصاویر می شود؛ همچنین این نور، رنگ عکس را تغییر می دهد و در خیلی از موارد، رنگ چشم های سوژه را قرمز می کند؛ بنابراین برای عکاسی با موبایل بهتر است از نور طبیعی یا نورهای تصویربرداری استفاده کنید.

5-از زوم کردن استفاده نکنید.

زوم کردن کیفیت عکس شما را کم می کند. قطعا تصاویر نامطلوب و بی کیفیت زیبایی سوژه را از بین می برد. برای بزرگ نمایی به سوژه خود نزدیک تر شوید.

غالباً گفته می‌شود که عکاسی هنر تسلط بر نورست و یکی از مهمترین ترفند­های جاذب عکاسی با تلفن همراه یا نکاتی که باید همواره جهت عکاسی با تلفن همراه مد نظر داشته باشید، محسوب می‌شود. و این موضوع برای تلفن همراه‌هایی که لنزهای کوچک‌تری دارند بیشتر صادق است. در یک محیط با نور به نسبت کم، روشن کردن فلش دوربین ممکن است گول زننده باشد، اما به شما توصیه می‌کنیم که فریب این وسوسه را نخورید.

زوم نکردن در عکاسی

6- عکس های خود را ویرایش کنید

تلفن شما یک کامپیوتر دستی قدرتمند است، درست به همان اندازه که یک لپ تاپ پیشرفته دارای فتوشاپ دارای قابلیت تنظیمات اساسی تصویر است. شما باید برخی از نرم افزارهای ویرایش تصویر مانند VSCO که یک بارگیری رایگان برای Android و iOS است را بعد از عکاسی با گوشی دانلود کنید یا از ابزارهای اصلی ویرایش تصویر که در سیستم عامل شما تعبیه شده استفاده کنید. عکاسان پیشرفته تر می توانند Raw capture را فعال کنند، که در ویرایش قدرت بیشتری دارد. و اگر آیفون دو لنز دارید، می‌توانید برنامه ای مانند Focos اضافه کنید که به شما امکان می دهد میزان عکسبرداری پس زمینه را در عکس‌های حالت عمودی خود تنظیم کنید و تصاویر با کیفیت ثبت کنید.

وسایل مورد نیاز برای عکاسی با موبایل

در آموزش عکاسی با موبایل تمرکز اصلی بر روی عکاسی با هزینۀ کم است. برای اینکه شما بتوانید با صرف کمترین هزینه عکاسی کنید، سعی شده است تا روش‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای که نتایج بسیار خوبی به همراه دارند به شما آموزش داده شود. در این قسمت چند ابزار کاربردی برای عکاسی بهتر معرفی می‌شود:

 

تهیۀ پس‌زمینه‌های کاغذی و مقوایی بارنگ‌های مختلف برای داشتن پس‌زمینه‌های زیبا و حرفه‌ای.

تهیۀ چراغ‌های نوری با نورهای یکسان و قدرتمند برای نورپردازی بهتر در عکاسی.

تهیۀ سه‌پایه برای ثابت نگه‌داشتن دوربین و جلوگیری از لرزش دست در عکاسی‌های پی‌درپی که انجام می‌دهید. سه‌پایه برای تنظیم فوکوس هنگام عکاسی لازم است و از تار شدن عکس‌ها جلوگیری می‌کند.

 وسایل مورد نیاز عکاسی

عکاسی با موبایل از محصول

امروزه بازار کسب‌وکارهای اینترنتی به‌شدت داغ است و افراد زیادی برای وسعت بخشیدن به تجارت خود از فروش آنلاین استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین نیازهای اولیه در راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین، داشتن مهارت در عکاسی است.

برای اینکه عکس‌های زیبا و حرفه‌ای از محصولات خود بگیرید نیاز نیست حتماً هزینۀ زیادی را بپردازید. با تمرین و آموزش حرفه‌ای حتی با گوشی موبایل هم می‌توانید عکس‌هایی در حد عکس‌های حرفه‌ای از محصولات خود بگیرید.

با راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی فروشگاه تجاری فیزیکی حذف می‌شود اما موضوع به همین‌جا خاتمه پیدا نمی‌کند و شما باید امکانات و مهارت‌های لازم برای مدیریت کسب‌وکار آنلاین را به دست آورید.

 

در راه‌اندازی فروشگاه آنلاین مشتریان و مخاطبان فقط از طریق عکس و ویدئویی که شما از محصولاتتان منتشر می‌کنید، می‌توانند کالا را بپسندند و تصمیم به خرید آن بگیرید.

 

در واقع اگر تصاویر شما شفافیت و زیبایی نداشته باشند و به شرح جزئیات نپرداخته باشند، نمی‌توانند مخاطب را برای خرید جذب کنند. هدفِ عکاسی از محصولات ارائۀ واضح‌ترین شکل ممکن از محصول یا کالا است تا توجه بینندگان را به خود جلب کند و احساسات آن‌ها را برانگیزد.

 

در عکاسی از محصولات برای فروشگاه‌های آنلاین تمرکز اصلی عکاس به جزئیات فنی و ظاهری کالا است تا بهترین شکل از محصول را ارائه کند و در فروش بیشتر تأثیرگذار باشد.

 

از آنجایی‌ که موبایل‌ به یکی از ابزارهای در دسترس تبدیل ‌شده‌ و امکانات عکاسی در آن‌ پیشرفت قابل‌توجهی داشته است، افراد با تمرکز بر روی ابزارهای مورد نیاز برای عکاسی از محصولات با موبایل تلاش می‌کنند تا تصاویر حرفه‌ای و جذابی از محصولات خود منتشر کنند.

آموزش عکاسی از محصولات با موبایل به صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری تولید محتوا داشته باشند و برای عکاسی از محصولات جدید زمان را از دست ندهند.

عکاسی از محصولات با موبایل شرایط ویژه‌ای برای افرادی که فروشگاه اینترنتی خود را به‌تازگی راه‌اندازی کرده‌اند، فراهم می‌کند. با یادگیری این آموزش نیازی به‌صرف هزینه‌های بسیار زیاد برای خرید دوربین عکاسی یا عکاسی توسط عکاس حرفه‌ای ندارید.

شما می توانید برای دریافت آموزش های بیشتر با ثبت نام در دوره آموزش عکاسی حرفه ای از کالا و اجناس با موبایل در سایت مهارتجو به صورت حرفه ای آموزش ببینید و محصولات خود را با عکس های جذاب تر معرفی کنید و جذب مشتری بیشتری داشته باشید.

 

نرم افزار های ویرایش عکس ها با موبایل:

۱. برنامه Snapseed

محصولی قدرتمند که اکنون توسط گوگل توسعه داده می‌شود و امکانات متعددی را درون خود جای داده است. مهم‌ترین نکته درباره آن، رایگان بودن تمامی قابلیت‌ها و عدم حضور هیچگونه تبلیغات درون برنامه‌ای است

۲. برنامه Photo Lab Picture Editor & Art

یکی دیگر از بهترین برنامه ادیت عکس اندروید این اپلیکیشن است. ین برنامه تمرکز بیشتری روی ارائه فیلترهای متنوع و وسیع به کاربران خود داشته است و شاید ابزارهای کمتری برای ویرایش تصویر در آن به چشم بخورد. در هر صورت نمی‌توان مجموعه‌ای عظیم شامل بیش از ۹۰۰ افکت و فیلتر در کنار فریم‌ها، حالت‌های مختلف کلاژ و ۵۰ تنظیم نمایه را نادیده گرفت که می‌توانند حال و هوای عکس‌ها کامل عوض نمایند.

3. برنامه Photoshop Express ؛ محصول قدرتمند ادوبی

بدون شک نرم افزار فتوشاپ یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین نرم افزارهای ویرایشگر تصویر در کامپیوتر محسوب می‌شود که انتخاب اول بسیاری از افراد است. ادوبی کاربران گوشی‌های هوشمند را هم فراموش نکرده است و سعی کرده تا محصول قدیمی خود را به سیستم عامل‌های موبایل هم بیاورداپلیکیشن Photoshop Express یکی از ثمرات همین تلاش‌ها است که تعادلی میان سرعت عمل در ویرایش و ارائه ابزارهای مناسب را فراهم می‌کند.

 

لینک منبع عکاسی با موبایل

منبع 1

منبع 2

منبع 3

منبع 4

منبع 5