خودارایی در منزل یکی از مهارت های لازم برای هر خانمی است تا بدون نیاز به یک آرایشگر در مواقع لازم بتواند به درستی چهره خود را به بهترین نحو زیبا سازد .  به یاد داشته باشید که آموزش خودارایی چشم و خودآرایی مو نبازمند مهارت و حوصله است و شما می توانید با تمرینات زیاد در خودآرایی ماهر شوید.

لوازم  مورد نیاز برای آموزش خودآرایی ساده

1-      شوینده صورت

اولین قدم در روتین مراقبت پوستی شستن صورت است.

2-      سرم صورت

صرف نظر از نوع پوست شما، اضافه کردن سرم صورت به روتین مراقبتی پوست می‌تواند برای ظاهر آن بسیار مفید واقع شود. ترجیحا از محصولی استفاده کنید که آبرسان باشد.

3-      مرطوب کننده

4-      پرایمر

استفاده از پرایمر برای ایجاد یک پایه عالی و داشتن ظاهری زیبا مهم است، زیرا چسبندگی لازم را برای محصولات آرایشی فراهم می‌کند و پوشانندگی آرایش شما را بالا می‌برد.

5-      کرم پودر

کرم پودر برای تراشیدن پوست، پوشش دادن عیوب و جلوگیری از چربی پوست مفید است

6-      کانتور

حالا که یک پایه یکدست ایجاد کردید، وقت آن رسیده که با برجسته سازی استخوان گونه‌ها و خطوط فک با کانتور، ابعاد بیشتری به صورت خود اضافه کنید.

7-      مشخص کردن حدود ابرو

با یک مداد ابرو یا ژل ابروی ضدآب حدود ابروها را مشخص کنید.

8-      اضافه کردن سایه چشم

هنگام استفاده از سایه چشم، ابتدا روی سطح پلک را آرایش کنید. سپس به گوشه‌ها کمی رنگ اضافه کنید و بعد در امتداد استخوان گونه کمی هایلایتر بزنید.

9-      کشیدن خط چشم

آسان ترین راه برای کشیدن خط چشم، قبل ریمل و بعد از سایه زدن است. بهتر است که از یک خط چشم ضدآب استفاده کنید. حتی می‌توانید این خط چشم را در قسمت داخلی پلک چشم خود که مرطوب است بکشید

10-   ریمل

در نهایت، برای داشتن مژه‌های پرپشت و بلند به سراغ ریمل می‌رویم.

11-   رژ لب

ژلب‌ها با تنوع رنگی بسیار و فرمول‌های متفاوت در بازار موجود هستند و تنوع آن‌ها تقریباً نامحدود است. می‌توانید رژلب مات یا براق با رنگ‌های نود یا تیره انتخاب کنید. این موضوع به نوع و رنگ آرایش شما بشتگی دارد.

استفاده از محصولات ارگانیک آرایشی

محصولات ارگانیک

محصولات ارگانیک آرایشی، محصولاتی هستند که با استفاده از مواد خام طبیعی و ارگانیک تولید می‌شوند و در فرآیند ساخت آن‌ها از مواد شیمیایی و مضر استفاده نمی‌شود. این محصولات معمولاً شامل موادی مانند عصاره‌های گیاهی، روغن‌های طبیعی، عسل، شکر قهوه، و کره کوکو، بدون مواد ناخالص و نگهدارنده های شیمیایی هستند.

محصولات ارگانیک آرایشی برای پوست بسیار مفید هستند. چرا که مواد طبیعی موجود در آن‌ها به پوست شما کمک می‌کنند تا از آسیب‌های احتمالی ناشی از مواد شیمیایی جلوگیری کند و همچنین به تغذیه و ترمیم پوست کمک می‌کنند. همچنین، محصولات ارگانیک آرایشی برای محیط زیست نیز بسیار مفید هستند، زیرا در فرآیند تولید آن‌ها از مواد شیمیایی و مضر استفاده نمی‌شود و به همین دلیل، آن‌ها برای زمین و محیط زیست کمترین خطر را دارند.

فواید استفاده از ساخت لوازم آرایشی ارگانیک

لوازم آرایشی ارگانیک

۱. کمترین خطر برای پوست: لوازم آرایش طبیعی شامل مواد طبیعی و خالصی هستند که برای پوست بسیار مفید هستند. به عنوان نمونه، برخی از مواد آرایشی طبیعی مانند روغن‌های طبیعی، عسل، و عصاره‌های گیاهی، به پوست شما کمک می‌کنند تا ترمیم شود و از آسیب‌های ناشی از مواد شیمیایی جلوگیری کند.

۲. برای همه نوع پوست: لوازم آرایش طبیعی برای همه نوع پوست مناسب هستند. این لوازم آرایشی می‌توانند برای پوست‌های چرب، خشک، حساس و معمولی بسیار مفید باشند.

۳. ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد مغذی: لوازم آرایش طبیعی معمولاً شامل ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند که برای پوست بسیار مفید هستند. این مواد مغذی می‌توانند به پوست کمک کنند تا تغذیه شود و بهبود یابد.

۴. کمک به حفظ محیط زیست: لوازم آرایش طبیعی برای حفظ محیط زیست بسیار مفید هستند. زیرا در تولید آن‌ها از موادی استفاده می‌شود که برای زمین و محیط زیست کمترین خطر را دارند.

۵. قیمت مناسب: لوازم آرایش طبیعی عموماً با قیمتی مناسب تر از لوازم آرایش شیمیایی در دسترس هستند. این به معنای این است که شما می‌توانید از دسترسی به لوازم آرایش طبیعی با کیفیت بالا به صرفه‌ترین قیمت برخوردار شوید.

شما می توانید برای به دست آوردن درآمد عالی در دوره آموزش ساخت لوازم آرایشی و آموزش ساخت صابون های گیاهی سایت مهارت جو شرکت نمایید و با کمترین هزینه می توانید به درآمد عالی برسید